5 obiceiuri alimentare sănătoase

Într-o lume în continuă mișcare, plină de tentații culinare nesănătoase și în care dietele minune promit rezultate spectaculoase în lupta cu kilogramele, medicii și nutriționiștii atrag tot mai mult atenția că pentru un stil de viață sănătos, obiceiurile alimentare trebuie schimbate. Un regim alimentar sănătos reprezintă baza pentru o viață fără probleme de sănătate, kilograme nedorite în plus sau stări emoționale greu de gestionat. De aceea, înainte să te apuci de cea mai nouă dietă, citește acest articol și încearcă mai bine să aplici aceste sfaturi pentru a-ți forma obiceiuri alimentare mai sănătoase.

5 obiceiuri alimentare sănătoase

Foto: pixabay.com

1.  Consumă mai multe fructe și legume

Nutriționiștii sunt de acord că jumătate din farfurie ar trebui să fie reprezentată de legume și fructe, la fiecare masă. Asta înseamnă că cel puțin jumătate din alimentele pe care le mănânci zilnic ar trebui să fie de natură vegetală. Dacă ți se pare un lucru complicat și ai impresia că legumele nu-ți țin de foame, nu uita că acestea pot fi gătite în nenumărate feluri. Consumă leguminoase: linte, fasole, năut sau mazăre, pentru proteine. Adaugă legume proaspete de sezon, roșii, castraveți, varză, pe care le poți consuma în salate. Iar la cuptor poți pregăti rădăcinoase precum țelina, sfecla, morcovul sau cartoful dulce. Indiferent de metoda de gătire aleasă, încearcă să crești treptat consumul de legume, pentru un aport mai mare de nutrienți și vitamine.

2.  Renunță la potențialii alegreni

Glutenul sau lactoza sunt substanțe prezent eîn mod natural în alimentele pe care le mâncăm și care pot cauza diferite afecțiuni digestive, la persoanele cu intoleranțe și nu numai. De aceea, dacă-ți dorești obiceiuri alimentare mai sănătoase, încearcă să reduci consumul de gluten și lactoză și vezi cum te simți. Glutenul se găsește în general în pâine, paste făinoase și produse pe bază de făină de grâu. Lactoza se găsește în lactate. Ambele au înlocuitori foarte gustoși. Există nenumărate produse de panificație fără gluten, paste din făină de orez sau linte și produse vegetale care înlocuiesc lactatele.

3.  Renunță la zahăr

Dacă verifici etichetele produselor pe care le consumi vei avea surpriză: zahărul este prezent aproape în orice aliment cu o listă mai lungă de 3 ingrediente. Încearcă să reduci consumul de zahăr. Taie din meniu, în primul rând, dulciurile, iar apoi verifică mai atent etichetele și ingredientele produselor pe care le cumperi. De ce este important să reduci consumul de zahăr? În exces, acesta poate afecta producția de insulină, duce la obezitate și diabet.

4.  Adaugă suplimente alimentare în regimul tău

Oricât de variat ar fi regimul tău alimentar, este nevoie să iei anumite vitamine sau nutrienți sub formă de suplimente alimentare, pentru că ele nu se sintetizează suficient, din alimentație. Un exemplu este vitamina D, pe care majoritatea persoanelor trebuie să o suplimenteze. Alte suplimente pe care ar fi bine să le incluzi în regimul tău sunt fierul, magneziu sau silimarina, un produs care susține ficatul în procesul natural de detoxifiere.

5.  Bea mai multă apă

Corpul uman are nevoie de hidratare zilnică, pentru a susține toate procesele fiziologice. Obișnuiește-te să bei un pahar de apă la fiecare 1-2 ore, pentru a asigura hidratarea de care ai nevoie. Mai mult, încearcă să înlocuiești celelalte lichide consumate peste zi cu apa. O cafea sau un ceai sunt permise dimineața, însă nu trebuie să bei ceai, de exemplu, pentru a te hidrata, din cauză că acesta conține teină, o substanță excitantă. Sucurile de fructe, deși pline de vitamine, nu sunt nici ele recomandate pentru hidratare pentru că au un conținut ridicat de zahăr.

În concluzie, obiceiurile alimentare sănătoase sunt cele care înlătură din regimul alimentar acele produse care pot afecta pe termen lung organismul. Zahărul, grăsimile saturate, alimentele cu potențial alergen ar trebui înlocuite cu legume și fructe, proteine și grăsimi sănătoase și multă apă. În timp, corpul se va obișnui cu un astfel de regim și se vor regla și poftele, astfel că nu vei mai avea nevoie de diete pentru a fi sănătoasă și frumoasă.


Lasă un Comentariu...

*